Váš košík je aktuálně prázdný!

Příběh – Kapitola 2
By Tyron
- Monday at 08:23 PM
Drazí výjimeční survivalisté
Verze 1.21.0 – stabilní vydání je nyní ke stažení prostřednictvím správce účtu.
Jak to, že vždycky skončíme s tak obrovským seznamem změn? Tentokrát přes 640 jednotlivých funkcí, úprav a oprav… přitom to měla být jen malá a rychlá aktualizace! Budu si muset promluvit s těmi vývojáři…
A vy sami jste taky nesmírně plodní! Na databázi modů už je nyní přes 4000 modů, tolik inspirativních staveb se objevuje, tolik hráčů nahrává videa. Jak mám vůbec pracovat, když mě každý den ohromujete svým obsahem?
Tak tedy na další milník na téhle neuvěřitelné cestě – tvorbě Vintage Story – s verzí 1.21! Jak jsme už psali v předchozích příspěvcích na blogu, hlavním cílem bylo vylepšit a vypilovat existující obsah. Zároveň jsme přidali i pár věcí, které se nestihly dokončit do 1.20, ale byly v plánu – například korálové útesy.
S touto obrovskou aktualizací za sebou se už hodně těšíme na tvorbu další epické verze – 1.22, tentokrát pořádně nabité nové herní mechanikou.
Do té doby doufáme, že vás tahle aktualizace udrží plně zabavené!
– Tyron
Poznámka k instalaci:
Pro všechny instalace verze hry 1.21.0 je potřeba mít v počítači .NET 8 runtime. Odkazy na něj jsou na stránce s downloady pro různé platformy (nebo ho Windows instalátor nabídne sám). Pokud aktualizujete hostovaný server, ujistěte se, že váš poskytovatel nainstaloval .NET 8.
Existující světy z verze 1.20.12 a starší je možné dál hrát i v 1.21.0. Doporučujeme ale nejdřív udělat záložní kopii souboru světa… pro jistotu.
Při pokračování ve starém světě by mapa měla plynule navazovat mezi starými a nově generovanými oblastmi. Jen je třeba poznamenat, že ve výchozím nastavení v 1.20 nebyly oceány. Takže svět vytvořený s tehdejšími výchozími nastaveními ani v 1.21 nebude mít oceány ani jejich obsah (např. korálové útesy) v nově generovaných oblastech. To lze změnit příkazem /worldconfig landcover přímo ve hře, ale pokud to uděláte až po spuštění světa, s velkou pravděpodobností se objeví ostré, přímé hranice mezi oblastmi na mapě – proto to nedoporučujeme.
Game update trailer
Gifs/Screenshots
Různé druhy korálových útesů, drobné částice ryb, útesové ryby a další

Nové bloky! Přidány korálové dlažební kostky, korálový plot a vlnitý písek

Více než 30 druhů mořských ryb

Velké vlny na moři

Nyní můžete plachetnici pojmenovat a připevnit štíty.

Už není potřeba držet klávesu pro plachtění, místo toho stačí srolovat/rozložit plachty

Nyní lze na police umístit více věcí

Přidány barevné hliněné hrnce, misky, květináče, nádoby a konve na zalévání

Vylepšení ukládání itemů na zem. Nyní lze skladovat 12 rud na jedno místo.

Přidána trofejní zbroj z medvědí kůže

Pomalý systém hojení. Zdraví se již neobnoví okamžitě. Zobrazuje se poškození.

Nyní lze připevnit Falx nebo Luk a časové kolečka na Elka.

Nyní můžu jezdit s kamarádem na Elkovi

Přidáno mnoho nových účesů, v kapitole 2 příběhu přidán herní holič

Vylepšení příběhu v 2. kapitole: Spousta jemného doladění, oprav, přidání dalšího příběhu a dalších výzev.

Vylepšené tváře serafínů

Přidán systém mraků. Teď jsou hebké jako polštářek!

Výrazně přepracované animace jelenů / losů

Keramické dlaždice, 2 nové varianty železných dveří, nové papyrové varianty rákosové keramiky

Dřevěné cesty jsou nyní pro každý typ dřeva a jsou 3D

Aktualizace uživatelského rozhraní: Nyní lze vybrat text

Herní aktualizace od verze 1.20
Obsah oceánů
- Přidáno 33 druhů mořských ryb
- Přidány korálové útesy v mořských vodách
- Různé typy útesů podle teploty vody (většinu jich hráči najdou spíše na jihu)
- Hejna malých rybek u útesů, zobrazují se jako částicové entity
- Korály lze rozbít → padají kusy korálu, které časem zchátrají na mrtvý korál
- živý korál lze pokládat jen do mořské vody
- mrtvý korál lze umístit kamkoliv
- Oceány mají nyní velké vlny (zatím rozpracováno)
- Přidány „vlnité“ pískové bloky – pískové dno pod vodou; po vytěžení padají normální pískové bloky
- Přidán korálový kámen a plot, vyrábí se z kusů korálu z útesů
- Mořské rostliny nyní uvolňují bubliny vzduchu
- Snížena zakalenost a tmavost pod vodou, aby byly útesy lépe vidět
- Oprava: vzdálený terén za vodou se správně prolíná
Herní funkce a bloky
- Přidáno: Výběr textu myší a další vylepšení výběru (PR od Genhise)
- Přidáno: Barevné hrnce, misky a nádoby
- Přidány: nové varianty surových i barevných hliněných nádob (skladovací nádoby, konve, truhlíky, květináče)
- Technická poznámka: přidáno přes nové blocktype soubory („…-generic“), staré bloky zůstávají
- Přidáno: Barevné kelímky, formy na nástroje a ingoty
- Různé barevné formy ingotů lze umístit do stejného bloku
- Nové bloky:
- Plné a mřížové varianty železných dveří (mřížová se nehodí do cementační pece)
- Tři nové červené keramické dlaždice a desky, prodává je řemeslný obchodník
- Dřevěné cesty – nyní plně 3D model
- Papyrusové truhly, ruční koš a past z košů
Obloha a počasí
- Nové a vylepšené mraky:
- Objemové renderování (volumetric)
- Původní vzhled mraků stále dostupný v nastavení grafiky
- Oprava: tmavé okraje vzdálených mraků
Systém krotění a ježdění na losech
- Nový systém krotění losů:
- Možnost zkrotit divokého losa → jezdit na něm
- Přidána velká pastiční bedna na odchyt velkých zvířat (mláďata losa)
- Krmením vyroste v částečně zkroceného losa → sedlo + každodenní „saddle break“ → plně zkrocený
- Vylepšení systému jízdy:
- Zkrocený los na laně následuje hráče
- Možnost, aby dva hráči jeli na losovi (zadní sedátko)
- Mapové značky nyní lépe sledují polohu vlastněného losa
- Možnost ukládat luk, falx a čepel Blackguardu do bočních slotů losa
- Možnost pověsit až 3 temporal gears na losa
- Hráč nemůže omylem zranit svého vlastního losa
- Opravy animací, bugů v MP a různých chyb (např. los útočil na svého majitele, chyby po restartu serveru, chybné textury kotlíků apod.)
Generování světa
- Masivně přepracované tvary krajiny → snazší průchodnost
- Poznámka: u starých světů může dojít k prudkým přechodům mezi chunkami
- Nově je zapnuto 2,5 % oceánu při 500% měřítku – když půjdete dost daleko, oceán najdete
- Oprava: generování oceánů u velkých měřítek → konec hranatých oceánů
- Přidány 3 nové ruiny, drobné úpravy jiných
- Přidány malé červené hliněné ložiska v chladných oblastech (kde dřív hlína nebyla)
- Opravy: spawnování tvorů, smoothing chunků, povrchová ložiska v extrémně vysokých světech
Léčení a zdraví
- Pomalé léčení:
- Léčivé předměty léčí postupně, ne okamžitě
- Léčení i zranění se vizualizuje v liště zdraví
- Zbroj už nesnižuje množství léčení, ale prodlužuje dobu léčení
- Multiplayer: hráči mohou oživit jiné hráče pomocí obkladu
Postavy a vzhled
- Přepracované tváře serafů, přidáno mnoho nových
- Nové účesy: Bowl cut, copánky, dredy, kudrny různých délek, řady copánků, atd.
- Nové doplňky účesů: drdoly, copy, uzly, rybí cop, boční culíky, stepní copy aj.
- Další účesy dostupné od holiče ve hře
- Přidána medvědí zbroj (řemeslně vyrobitelná, průměrné statistiky)
Monstra a boj
- Automatický drop z monster!
- Falx nyní získá 1 drop z Drifterů, Shiverů a Bowtornů s 25% šancí při zásahu (celkový drop rate se nemění)
- Měsíc a hvězdy: nyní mnohem blíže skutečné astronomii
- Správné fáze měsíce
- Osvětlená strana měsíce míří přesně na Slunce
- Pohyb měsíce blíže ekliptice
- Rotace hvězdné oblohy podle zeměpisné šířky
- Proměny hvězdné oblohy během roku (podle ročních období/zvěrokruhu)
- Lehce zvýšena svítivost úplňku
Další funkce a příběh
Zkrácen cooldown rozpadlého translokátoru z 6 měsíců na 2 měsíce
Přidána obrazovka úpravy světa u uložených her
Přidána oprávnění Traverse pro pozemkové nároky (ostatní hráči mohou používat dveře a padací dveře bez přístupu k jiným věcem)
2. příběhová kapitola:
Všichni obchodníci vás mohou za malý poplatek navést na obchodníka „Lovce pokladů“ poblíž vašeho spawnu
Tad může stříhat vlasy a léčit hráče
Všichni vesničané mají své unikátní dialogy
Přidána nová krátká povídka nalezená v Lazaretu
Tobias vám nyní dá jídlo na cestu domů
Možnost vyznat se ze zločinu, pokud ublížíte Karlovi Velikému
Úpravy:
Více environmentálního vyprávění v Lazaretu
Teplota v oblasti Devastace fixně 17 °C (už tam nebude sníh a mrznutí)
Timeswitch skill se okamžitě obnoví, pokud je cesta zpět blokovaná (v Creative módu cooldown jen 1s)
Zkráceny vzdálenosti mezi lokacemi 2. kapitoly
Opravy animací vesničanů, oblečení Nadiyanů, funkce výtahu v věži, útoky vesničanů, spawnování mobů v Devastaci a mnoho dalšího
